2010-10-30

1 yang berbeza darinya .

/ On : 11:04 PM/ Terimakasih telah menyempatkan waktu untuk berkunjung di BLOG saya yang sederhana ini. Semoga memberikan manfaat meski tidak sebesar yang Anda harapakan. untuk itu, berikanlah kritik, saran dan masukan dengan memberikan komentar. Jika Anda ingin berdiskusi atau memiliki pertanyaan seputar artikel ini, silahkan hubungan saya lebih lanjut via e-mail di cekotet@yahoo.com.



1 merupakan yang dia ampunya tetapi manusia yang bongkak menyatakan 1 itu dia yang punya . Tanpa disedari rupa-rupanya manusia memang tamak tak kenal siapa dia , dari mana dia datang . Hanya berbangga dengan apa yang dia rasa dia punya . Sifat haloba membuatkan seseorang itu selalu merasakan semua yang mereka perolehi ini milik mereka kekal selamanya .

Menyatakan 1 hasrat yang didorong sifat tamak maka mereka yang jahil agama pendek akal telah menyatakan 1 hasrat mereka mesti dipenuhi walau apa cara sekali pun . Segalanya mesti diperolehinya dengan alasan aku berusaha dengan lebih gigih dari kamu maka aku berhak untuk memperolehinya .

Sekolah tinggi hingga mendapat 1 gulung ijazah telah merubah segala yang ada dalam diri mereka . Pada hal 1 harapan telah diharapkan oleh kedua orang tua mereka untuk membantu pada waktu yang amat diperlukan walaupun bukan nak mengharapkan sangat segunung duit gaji daripada anaknya , cuma pengharapan 1 makna kasih sayang yang amat diperlukan . Makna yang tersirat hanya kedua orang tuanya sahaja mengetahui apa yang diinginkannya .

Kejahilan , kebodohan , kebanganan mereka telah melupakan janji mereka pada awalnya sebelum jejak kaki ke menara gading yang telah mereka lafaskannya . Anggapan mereka 1 impian mereka telah tercapai dengan tanpa bantuan sesiapa pun . Lantaran itu jadilah ia seorang ketua segala organisasinya seperti ketam mengajar anaknya berjalan .

Pada mereka 1 itu dia yang ampunya , tanpa rasa malu pada diri 1 itu telah diberitahu melalu kitab yang 1 yang maha agung besarnya fadilatnya . 1 itu ampunya maha agung , maha berkuasa di alam ini . 1 itu ampunya yang menjadikan alam ini siang dan malam .

Perkara 1 dalam rukun pun tidak mahu diingatnya oleh anak muda sekarang tapi hiburan dunia no 1 mesti mereka lakukan . Oleh itu sama-samalah kita perelokkan dalam setiap apa jua permasalahan no 1 dalam diri sendiri supaya kelak ditempatkan dengan orang-orang yang beriman beserta amalan yang melebihi 1 perkara .

0 comments:

Post a Comment

Share |

Popular Posts

WANT TO KNOW HOW CHAD TAKES HIS DIGITAL CARTOON CREATIONS AND GIVE THEM THAT 3D LOOK?

WANT TO KNOW HOW CHAD TAKES HIS DIGITAL CARTOON CREATIONS AND GIVE THEM THAT 3D LOOK?
Here Chad has created some training videos for you to download right to your computer so you can follow along to see how he goes about creating his cartoons! Take a look at the the preview videos above to get more information on what the training course is all about.

All Cekotet Freands

Google Website Translator Gadget