2010-11-02

Tahukah Anda Boleh Menjadi Agen Jualan Yang Berjaya Di Internet

/ On : 9:27 AM/ Terimakasih telah menyempatkan waktu untuk berkunjung di BLOG saya yang sederhana ini. Semoga memberikan manfaat meski tidak sebesar yang Anda harapakan. untuk itu, berikanlah kritik, saran dan masukan dengan memberikan komentar. Jika Anda ingin berdiskusi atau memiliki pertanyaan seputar artikel ini, silahkan hubungan saya lebih lanjut via e-mail di cekotet@yahoo.com.
Kebiasaannya ramai para blogger menjadikan bacaan diruang internet sebagai habit dimana mereka akan membaca segala macam bentuk penulisan yang berlegar di ruang syber ini tanpa hala tujuan . Mereka tidak lagi menjadikan bacaan off line ( surat khabar ) sebagai bacaan harian mereka lagi . Fenomena ini berlaku kerana banyak maklumat-maklumat boleh diperolehi daripada ruang syber ini tanpa mengeluarkan sedikit wang pun .

Perkara yang paling penting ialah ianya mudah , cepat dan jimat . Jika anda bayangkan jika habit anda itu anda tukarkan kepada satu bentuk perniagaan syber yang mana anda sendiri telah mengetahui jumlah pengujung internet dunia semakin hari semakin ramai pelawat .

Kepantasan tegnologi maklumat ini tidak boleh dinafikannya , di Malaysia sahaja jumlah pengujung pelawat internet sekitar 9.5 juta pada tahun 2005 menurut NITC ( National IT Council ) Malaysia . Peluang anda untuk menjadikan perniagaan di internet ini amat lah cerah dengan para pelanggan yang begitu ramai , luas pasaran serta mudah dikendalikan tidak seperti perniagaan conversional yang lain .

Pengalaman saya berniaga di bidang constraction hampir selama 6 tahun banyak mengajar saya dalam dunia perniagaan ini , dimana perniagaan berbentuk conversional ini memerlukan satu ruang pejabat yang disewa serta ramai pekerja yang harus diberi gaji setiap bulan , walau pun perniagaan anda maju atau pun bangkrap serta mesti mempunyai modal yang sangat besar . Berbeza jika anda memulakan perniagaan di internet ini semuanya itu tidak perlu .

Salah satu contoh untuk anda mula berkecimpung dalam perniagaan syber ini saya sarankan anda mulakan dengan menjadi agen jualan kepada syarikat yang memberi peluang perniagaan ini . Sebagai contoh Zamri Nanyan merupakan salah seorang bisnes it yang sangat berjaya di Malaysia ini . Banyak jenis perniagaan dan ilmu boleh kita perolehi daripadanya , salah satunya adalah Zamri Nanyan telah memberi peluang kepada orang ramai untuk menjadi agen jualan produknya ITnya ( affiliate ) secara on line dimana komisyen bagi setiap jualan Pakar Affiliate ialah 50% daripada harga jualan . Jadi jika anda dapat jual 1 salinan programe Pakar Affiliate anda akan dapat RM 99.50 ( 50% daripada RM 199 ) . Bayangkan jika anda dapat jualan 10 kali ganda dalam masa 3 hari sahaja jika anda rajin berinternet .

Untuk anda memulakan perniagaan ini pendaftarannya adalah RM 0 sahaja . Anda hanya perlu ada sebuah laman web atau blog yang percuma kemudian mempromosikan link affiliate yang anda perolehi apabila berdaftar di laman web tersebut . Tugas anda amatlah mudah bukan .Jadikan lah ia satu permulaan bagi anda untuk terus berniaga di internet tanpa modal . Saya sarankan untuk anda yang baru berkecimpung dalam pembinaan web site anda gunakan lah perkhidmatan blogger.com ia nya percuma .

Langkah anda menjadi hebat jika sentiasa mengikuti perkembangan dunia internet ini, tidak lah ia menjadikan anda tanpa hala tuju dengan hanya membaca kejayaan orang lain sahaja .





4 comments:

Najwa said...

salam.. cekotet.. no free domain name for .net, .com, .org...etc...

http://secretwhisper.net/2010/11/theres-something-about-jodoh-episod-1/

Cekotet said...

terima kasih atas maklumat ini .

Afra Yuri said...

oh yes.. with referral commission boleh dapat income. tapi tak pernah cuba. sekarang macam nak try. Thanks for the info! :)

Cekotet said...

try your best become more expert make income .

Post a Comment

Share |

Popular Posts

WANT TO KNOW HOW CHAD TAKES HIS DIGITAL CARTOON CREATIONS AND GIVE THEM THAT 3D LOOK?

WANT TO KNOW HOW CHAD TAKES HIS DIGITAL CARTOON CREATIONS AND GIVE THEM THAT 3D LOOK?
Here Chad has created some training videos for you to download right to your computer so you can follow along to see how he goes about creating his cartoons! Take a look at the the preview videos above to get more information on what the training course is all about.

All Cekotet Freands

Google Website Translator Gadget